czwartek, 10 maja 2012

Książka artystyczna - cóż to za twór?



Polska książka artystyczna przełomu XX i XXI wieku. Wystawa, Białystok
Fot. Wojciech Łajewski/materiały organizatora

Uniwersytet w Białymstoku udostępnia od dziś (i jedynie do jutra;/) ekspozycję pt. Polska książka artystyczna przełomu XX i XXI wieku. Niestety nie będę miał okazji. Widział ktoś już taką ekspozycję? Została przygotowana przez Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi - nawet nie wiedziałem,ze takowe istnieje. Swoją drogą czy każda, albo prawie każda, książka nie jest artystyczna? Podążając tym śladem - może obraz stałby się artystyczny dopiero, gdy go zinterpretować literacko? Spotkałem się także w pewnej notatce prasowej o w/w wydarzeniu z opinią, że to są książki z duszą. Znam wiele oprawnych w zwykłą szarą okładkę, o których z czystym sercem mógłbym powiedzieć to samo.  Czy więc te są wyjątkowe jako książki? Nie wiem, na pewno są inspirujące jako sztuka sama w sobie.

A tutaj znajdziecie kilka przykładów książek artystycznych

4 komentarze:

  1. Dziwne, że chciało im się przygotowywać na dwa dni. Dla mnie też za daleko, a chętnie bym sobie zobaczyła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wystawa towarzyszyć ma seminarium "książka artystyczna", które trwa właśnie dwa dni. Ja mam tylko około 50 km, za to czasu w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. W imieniu organizatorów informuję, że wystawę w Bibliotece Uniwersyteckiej w Białymstoku można oglądać do 14 czerwca 2012. Więcej informacji na stronie: http://bg.uwb.edu.pl. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm... komunikat, z którego dowiedziałem się o ekspozycji o tym nie wspominał. Szkoda, że dowiaduję się tak późno. Trzeba dotrzeć do źródła - mój błąd. Dziękuję za sprostowanie.

    OdpowiedzUsuń